tirsdag 8. oktober 2013

Nostalgi og Hønetreff

Først og fremst tusen takk for alle de hyggelige kommentarene. Har vært på Hønetreff  i helgen og kaklet fra torsdag til søndag, kjempekoselig, selv om jeg ble dårlig og måtte legge meg så fikk jeg da klekket fram 4 kort. (Ikke kommentèr at jeg er treg, for det vet jeg).

Først så vil jeg vise fram litt nostalgi. Et av mine første julekort, laget for ganske nøyaktig 10 år siden. Jeg håper virkelig at dere også ser litt framgang her.  ;)
Legg spesielt merke til den kreative bruken av blått embossingpulver og kantsaks og klistremerker da. Det er jo bare sååå lekkert på kort... Hvis noen har lyst til å lage maken så tror jeg faktisk jeg har både mer av papiret og de shaker hjertene og båndet. Snømannen har jeg tegnet og klipt ut selv. Ordentlig fornøyd var jeg med dette kortet, det er nok derfor jeg fortsatt har det, for jeg hadde ikke laget et såå fint kort før. ;)

Jeg vil også vise fram noen motiver jeg fargela i ca 2008. Bittelittegranne utvikling der også kanskje? Morsomt å se det slik da. Jeg legger heller ikke dette ut for at noen skal si "å så fint fargelagt", for nei, det er jo helt grusomt, og ja, jeg ser det selv.


Her ser dere tydelig hvilken betydning riktig ark har når man fargelegger. Her har jeg fargelagt på albumblad fra Clas Ohlson. Anbefales ikke til denne typen tusj. Mine nye favoritt ark er Make it Colour, som jeg bestiller herfra http://www.quixoticpaperie.co.uk/index.php?main_page=index&cPath=12_246 og x-press it blending card (bestilt på E-bay) og den billigere varianten er 4CC kjøpt hos Maskegruppen. Alle varianter er 250g men Maya Stenshagen http://mayas-hobbyblogg.blogspot.no/ bruker 4CC papiret i 300 g og anbefaler meg egentlig det, men det var vanskelig å få tak i, så jeg valgte å prøve 250g bare for å prøve om jeg likte papiret. Skal skrive et innlegg som omhandler mer om papir og fargelegging senere.



De nye kortene kan dere kommentere slik, men bare hvis dere faktisk mener det da. Jeg ble faktisk fornøyd med fargeleggingen på julekortet, bortsett fra et sted hvor tusjen sviktet meg med å kladde.


Det andre kortet fra Hønetreffet er fargelagt med "no lines tecnique", og jeg vet ikke helt om jeg syns det er så fint eller at jeg behersker teknikken noe spesielt godt, men det var jo på tide å prøve da.



 De to siste kortene er laget med de nye seriene til Pion og Maja. Pion sin serie heter "New baby" og er bare helt sykt lekre. Maja sin nye serie heter Vintage Autumn og går i samme farger som tidligere serier, men i litt mer høst toner. Bare elsker disse papirene også, med fine steampunk motiver, men som er slik at man egentlig ikke trenger å lage de som steampunk. Jeg har faktisk valgt å lage jule-vinter kort med de rosa og vinrøde papirene.



                      Mangler en tekst på dette kortet foreløpig

1 kommentar:

  1. Koss rødfarga har du bruka på det øverste kortet? Fine kort du lage :)

    -Eli Anita

    SvarSlett

Ny blogg

Jeg har bestemt meg for å bytte til en ny blogg, så velkommen dit. kjerstisscrappeblogg.blogspot.com Takk for følget til alle som har vært ...